صفحه عرفان سلامت را در اینستاگرام دنبال کنید.
--

فیزیوتراپی در منزل بدون مراجعه به مراکز درمانی

تاریخ انتشار : 01 بهمن 1397

فیزیوتراپی در منزل را بدون مراجعه به کلینیک انجام دهید

 

فیزیوتراپی یکی از رشته های شناخته شده در دنیاست. این رشته یکی از رشته های توانبخشی مانند شنوایی سنجی،کاردرمانی، گفتاردرمانی و ... است. بیمارانی که از مشکلات اسکلتی، اختلالات ماهیچه ای و یا مشکلات عصبی رنج می برند با تشخیص پزشک معالج به فیزیوتراپ مراجعه می کنند. یک فیزیوتراپ با تجهیزات مختلف مکانیکی و الکترونیکی، تمرینات ورزشی و فعالیت های فیزیکی به درمان، پیشگیری از مشکلات یاد شده و توانبخشی به بیماران برای بهبود سلامت آنها می پردازد. 

  

استفاده از دستگاه فیزیوتراپی (الکتروتراپی) در منزل

 

الکتروتراپی در منزل

 

دستگاه الکتروتراپی دستگاهی است که با امواج الکتریکی مشکلات مختلف از جمله دردها و گرفتگی های عضلانی را کاهش می دهد. دستگاه الکتروتراپی به صورت پرتابل نیز وجود دارد که باعث شده فیزیوتراپی در منزل معنا پیدا کند. الکتروتراپی یکی از شاخه های مهم فیزیوتراپی است که امروزه می توانید به کمک آن ها بسیاری از مشکلات از جمله کمردرد ها، دردهای مفصلی، عضلانی، قاعدگی و ... را بر طرف سازید. لازم به ذکر است دستگاه های قابل حمل یاد شده تمام امکانات دستگاه های موجود در مراکز درمانی که اندازه بزرگی دارند را دارا بوده و هیچ مشکلی برای استفاده توسط فیزیوتراپ ها ندارد. 

 

انجام تمرین درمانی در منزل

یکی از موارد دیگر که در فیزیوتراپی در منزل انجام می شود تمرین درمانی است. در تمرین درمانی انجام ورزش ها و حرکات مختلف (مانند ورزش های تعادلی) به بیمار آموزش داده می شود و بر روی او انجام می شود. همچنین انجام ماساژ درمانی، آب درمانی و ... نیز جزو تمرین درمانی می باشد. تمرین  و ورزش درمانی غالباً پیش از درمان‌های دیگر برای اختلالات مختلف مفصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انجام تمرین‌های دامنه‌ی حرکتی بر روی مفاصل مختلف اغلب می‌تواند موجب بازیابی حرکت طبیعی و کاهش التهاب شوند.

تمرین درمانی می‌تواند موجب تسکین فشار بر روی مفاصل آسیب‌دیده‌ی شما شود. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا انعطاف‌پذیری مفصل خود را حفظ کنید که این امر با افزایش سن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مشکلات مفصلی مربوط به مچ دست، شانه و زانو و به راحتی با انجام برخی حرکات آسان در خانه قابل برطرف شدن است.

 

انجام درمان با دست در منزل

یکی از قسمت های مهم که در فیزیوتراپی بسیار پرکاربرد می باشد انجام حرکت های با دست توسط فیزیوتراپ است که برای بیماری های حرکتی، کنترل درد، بیماری های شغلی و ... می باشد. ماساژ مفاصل کمک زیادی به برطرف کردن آتروفی ماهیچه‌ها می‌کند که معمولاً اگر ماهیچه‌ها برای مدت زمان طولانی استفاده نشوند این بیماری در آن‌ها به وجود می‌آید. این بیماری همچنین ممکن است بوسیله صدمات، بیماری‌های مفاصل، التهاب ماهیچه‌ها و اعصاب و استفاده طولانی مدت از باندهای زخم و تخته‌های شکسته بندی مفصلی به وجود آید.

مفاصل متورم و خشک را می‌توان از طریق ماساژی که با حرکات مکانیکی ترکیب شده است درمان کرد. با این حال، انجام ماساژ بر روی مفاصل حاد و التهابی و همچنین مفاصل مبتلا به سل توصیه نمی‌شود. انجام ماساژ همچنین در افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی همچون دیفتری و سوزاک که باعث ترشح چرک در بدن می‌شود توصیه نمی‌شود، زیرا ماساژ ممکن است چرک را به تمام بدن منتقل کند. رگ به رگ شدگی‌ها و کبودی‌ها را می‌توان بوسیله ماساژ درمان کرد.

نظر شما :